SEO Concurrentieanalyse
Is het analyseren van concurrenten niet een vorm van spionage?
Nee, absoluut niet. Alle data die we analyseren is openbaar en voor iedereen toegankelijk. We gebruiken gespecialiseerde tools om deze publieke data efficiënt te verzamelen en te interpreteren. Het is een volstrekt legitieme en standaardpraktijk in marketing.
Wat is het belangrijkste voordeel van zo’n analyse?
Het bespaart u tijd en geld. In plaats van zelf het wiel uit te vinden, leert u van de successen en fouten van anderen. U kunt direct focussen op strategieën die bewezen hebben te werken in uw sector.
Hoe vaak moet ik mijn concurrenten laten analyseren?
Een diepgaande analyse is een ideaal startpunt voor elke nieuwe SEO-strategie. Daarna is het aan te raden om jaarlijks een 'check-up' te doen om op de hoogte te blijven van verschuivingen in de markt en de strategieën van uw concurrenten.
Kijkt u alleen naar online data?
Onze SEO-concurrentieanalyse focust primair op de online aanwezigheid. Echter, we plaatsen onze bevindingen altijd in de bredere context van uw bedrijf en uw markt, waarbij we ook rekening houden met de offline realiteit.